FinlandLive.Info | Your Finland Community - View Single Post - Real beginner Finnish dialogues
View Single Post
Old 26th-August-2008   #66 (permalink)
natsumi382 female
natsumi382 is at home
Points: 1,320, Level: 20 Points: 1,320, Level: 20 Points: 1,320, Level: 20
Activity: 0%
Activity: 0% Activity: 0% Activity: 0%

natsumi382's Avatar

Smile

Quote:
Heippa!

Onpa hienoa, että täällä niin moni puhuu ja kirjoittaa hyvää suomea.
En olisi voinut kuvitella, koska suomen kieltä on melko vaikea opetella.
Tosin en ole sitä itse joutunut koskaan oikeasti opiskelemaan.

Erityisesti lakitekstit voivat olla vaativia, sillä ne ovat sitä ihan millä kielellä tahansa.
Niimpä! Minäkin olen todella yllättynyt siitä kuinka hyvää suomea esim. Astrid kirjoittaa. Ahkeria opiskelijoita...

Erityisesti jotkut lait ovat hankalia, monet kun on kirjoitettu jo 1700-luvulla (vaikkakin ne on kai käännetty jo nykykielelle, eikö?) ...mutta jo pelkkä se tapa miten lait on kirjoitettu, saa ihmisen sekaisin jo puolessavälissä lausetta...ja sitten ne itse lauseet ovatkin täysin asia erikseen, kun jotain puolen sivun mittaisiakin löytyy^^

Quote:
I'll have a go:

Hi everyone! Would you like to speak Finnish here with me? I understand only a little, but I want to learn the language, because I will come to Finland in June.

cya,

Mike
Hei! Puhun mielelläni kanssasi suomea!
Yritänkö kirjoittaa lyhyempiä lauseita? Ne voisivat ehkä olla helpompia sinulle lukea? ja entä haluatko että käännän tekstini aina englannniksi ja entä korjaanko myös tekstisi vai miten?
Minne päin suomea olet muuten tulossa? (En ole varma kerroitko jo sen aikaisemmin...^^ Jos niin on niin olen pahoillani, mutta en taida muistaa )

Hi! It would be nice to speak Finnish with you!
Will I try to write shorter sentences? It might be easier for you to understand? And do you want that I'll translate my text always in English and shall I also correct your text or what?
Btw to where in Finland you're coming? (I'm not sure did you tell that already before...^^ If that's how it is, then I'm sorry, but I think I don't remember )

Nähdään!

Last edited by natsumi382; 26th-August-2008 at 10:27 PM. Reason: Automerged Doublepost
natsumi382 is offline   Reply With Quote